Vyhledej
Městské muzeum Dvůr Králové nad Labem > Doprava > aktuálně

Z Trutnova přes Jaroměř do Velké Bíteše se pojede plynuleji, řidičům se otevřel nový průjezd Pardubicemi

Redakce / 3.11.2017, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Silnice I/37 tvoří hlavní dopravní tepnu východočeského regionu a tento tah Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš je od včerejška plynulejší než doposud. Ve čtvrtek 2. listopadu zprovoznil ministr dopravy Dan Ťok úsek silnice I/37 Pardubice – Trojice, kdterý je nejzatíženějším v Pardubickém kraji. Dobudován byl jízdní pás k již existující silnici I/37.

Komunikace I/37 spojuje kraj Královéhradecký, Pardubický a kraj Vysočina. Silnice je vedena v trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš. Stavba „I/37 Pardubice – Trojice“ se nachází přímo v Pardubicích, přičemž tvoří část kapacitního průtahu ve směru sever – jih. 

Denně tímto nově zprovozněným úsekem projede 21 tisíc aut a vzhledem k připojení silnice I/37 na dálnici D11 prostřednictvím dálnice D35 se dá očekávat, že denní průjezd se ještě zvýší. Proto bylo přebudování tohoto úseku nutností. Na stavbu tohoto úseku silnice I/37 by mělo navázat rozšíření mimoúrovňové křižovatky Palackého, která zajistí plynulý průjezd posledním neupraveným místem. Práce na této zbývající části by měly začít na jaře 2019. 

Stavba úseku Pardubice – Trojice vyšla na 368,2 milionu korun bez DPH, což představuje přibližně dvě třetiny předpokládané ceny. Podařilo se tak navázat například na nedávno otevřené úseky dálnice D3, které byly rovněž realizovány se značnou finanční úsporou. 


Data o stavbě 

Hlavní trasa: 

délka: 986,5 m 

plocha vozovek: 30 868 m2

počet stavebních objektů: 46

Zhotovitel: Sdružení I/37 Pardubice-Trojice, M – SILNICE a. s., EUROVIA CS, a. s., MADOS MT s. r. o.

Cena stavby dle smlouvy: 368 245 884 Kč (bez DPH) 

Termín výstavby: 03/15 – 11/17 

Více informací o stavbě najdete v informačním letáku ŘSD

Kateřina Sekyrková

Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

Související články
Nádraží Dvora Králové má nová okna, bude mít novou fasádu a dojde i na rekonstrukci nádražní pěšiny. Hledá se využití pro nyní nevyužívané prostory.
Otevření mostu se nekoná, rekonstrukce Heydukovky a Jaroměřské je prodloužena, Hankův dům bude hotový až na vánoce
Vaše komentáře

Přečteno 1397x