V souvislosti s časově prodlouženou rekonstrukcí železniční stanice Jaroměř, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) provádí již druhým rokem, je letos provoz na místní železnici omezen od 24. července s tím, že vybrané úseky (Hradec - Jaroměř) byly omezeny stavebními pracemi jen do 22. října. Železniční doprava je nahrazena autobusovými výlukovými spoji, které však přesně neodpovídají z logistických důvodů časům odjezdů a příjezdů vlaků. To může ovlivnit průběh cesty zejména při přestupu na další vlaky v Hradci či Pardubicích.
Výluka je dle jízdních řádů naplánována do 14. prosince 2019. Ale stavební práce ve stanici tím rozhodně nekončí. Jak nám sdělil Tomáš Fiala z Českých drah, a.s., nadále se bude budovat lichá kolejová skupina a podchod. Ukončení všech prací se předpokládá v srpnu 2020.
Konec výluk
Pro osobní dopravu a cestující platí, že od 15. prosince 2019 bude železniční stanice Jaroměř průjezdná po sudých kolejích. Vlaky se vrátí do svých původních tras podle nového jízdního řádu platného od zmíněného 15. prosince 2019 a veškerá náhradní autobusová doprava bude ukončena půlnocí 14. prosince 2019.
Omezený přístup ve stanici
Osobní vlaky pojedou od 15. 12. 2019 do srpna 2020 na druhé nástupiště (částečně od HK funguje od 22. 10. 2019) a k vybudovanému provizornímu nástupišti na koleji č. 6 (vedle druhého nástupiště). Příchod na druhé nástupiště a provizorní nástupiště do srpna 2020 bude po dočasně zhotoveném přístupu jako doposud. Pokladna je přístupná jen vstupem do nádražní budovy od silnice.