Vyhledej
Městské muzeum Dvůr Králové nad Labem > Názory/fotky/videa > Diskuze

Opravené náměstí TGM ve Dvoře Králové

Redakce, redakce / 1.12.2011
V současnosti ve městě asi nic nevyvolává tolik otázek, diskuzí a hodnocení jako nově zrekonstruované náměstí TGM. Oprava trvala do středečního dne, kdy město začalo stavbu přebírat.

Co si o tom myslíte? Více komentáře.

Článek o diskuzi v dnešním Krkonošském deník.:
http://krkonossky.denik.cz/zpravy_region/opravene-namesti-tgm-vyvolava-d...

Související články
Nové sloupky na náměstí
Malé zamyšlení: kouzlo královédvorského náměstí
Vaše komentáře
Na jaře bude zavedenoVisitor, 24.01.2012 00:02, Reagovat
Na jaře bude zavedeno časové omezení v parkovacích zonách (bezplatné), ale již nyní se rozhodně nemůže parkovat tam, kde to dopravní značení neumožňuje. To by se mohlo parkovat za chvíli třeba uprostřed náměstí, ale nedivil bych se tomu, když vidím co ty řidiči někdy vymyslí.
A proč by tam ta autaVisitor, 23.01.2012 00:01, Reagovat
A proč by tam ta auta nemohla parkovat? Zjistil jsem, že parkovací režim ještě nebyl zaveden, prý až na jaře.
Parkování na náměstíVisitor, 20.01.2012 00:00, Reagovat
Přátelé a Městská policie,

jak se můžete přesvědčit z obrázků kamery na "královédvorsku" máme další parkoviště v "zakázané" zóně. Klikněte si občas na tento web a zjistíte, že zde stojí stále stejná auta již několik dnů. Dnes (20.1. v 10:50-11:15) tu byla i MP, ale např. červené auto (17.1.-18.1.-19.1) a nejen to, zde parkují dál. Opět nějací privilegovaní ? Co na to pane pověřený Hauke ? Díváte se na práci svých podřízených ? To jsem zvědav, jak toto zdůvodníte.
Nevíte o dvorském hokejiFans, 12.12.2011 00:06, Reagovat
Nevíte o dvorském hokeji nic, jinak by jste nepsal takovýhle hovadiny. Kluci zde hrajou zadarmo, pro potěšení svoje a nás fanoušků. Peníze, které pan Kiriakovský do hokeje vložil zajišťují chod klubu na celou sezónu (ano, v dnešní době jsou potřeba peníze i pro nejnižší soutěž). Pro Vaši informaci dodávám že slouží k úhradě cestovného, nákupu výstroje, hokejek atd.. O profesionalismus v krajské soutěži nemůže být vůbec řeč.
HokejVisitor, 12.12.2011 00:05, Reagovat
To je opravdu duležité podporovat hokej statisíci neboli částkou pěti nul. Podporovat ty, kteří si díky vrcholovému sportu ničí zdraví a pak pobírají vysoké invalidní důchody za svoji blbost. Ba ne vlastně za touho mít hodně peněz být takovým Jágrem, hrát v NHL, ale přijít na to, že USA špatně platí, tak hrát hokej radši v Rusku. Tato chamtivost po penězích se už v létě vymstila třem našim hokejistům, kdyby hráli v USA a né v Rusku, kde letadla padají skoro každý měsíc, mohli být na živu.

P.S. hokej jako sport mi nevadí, kdyby to, ale brali lidé jako koníček a odreagování od normální práce. Potom dotace na hokej je v pořádku.
rodilý Dvoráku,první třiVisitor, 12.12.2011 00:04, Reagovat
rodilý Dvoráku,první tři řádky až na to osočování skvělý,ale dále nedělejte z lidí blbce. Kdopak stavěl "modrý" dům a ještě nedávno ho vlastnil? Pan Kiriakovský a ten ho takhle krásně architektonicky i s barvami vyvedl! A jestli je jeho podpora sportu nezištná jiným způsobem o tom se znalostí jeho minulosti pochybuji. Jestli se pletu,tak ať mu to dlouho vydrží, protože to nebude mít jednoduché a sport na každé úrovni peníze opravdu potřebuje. Nezapomínejte na drobné sponzory, kteří v souhrnu dělají také pěknou částku. Těm nikdo neděkuje. Tak zde činím za nás všechny já, děkuji za podporu sportu i kultury všem drobným dárcům a sponzorům.

Konec rejpání ať nejsem smutný sám ze sebe,tak Šťástný vánoce
Kde je pravda?rodilý Dvorák, 12.12.2011 00:03, Reagovat
Vážení spoluobčané, když si pročítám toto vlákno, tak mi je smutno. V téhle těžké době se takto popichovat, hanit, pomlouvat ...... Není vám smutno, ba i trapně? Vše co se náměstí týká bylo skoro řečeno/napsáno a hlavně ještě časem bude! Osočování pana Vodochodského, Nasika K, pana "majitele" tohoto portálu a dalších zde není na místě. Rozepisovat se proč V.Vodochodský je třetí vol.období v zastupitelstvu/raďe města odpovídá o jeho osobnosti a vůli voličů. Nasik K. nám za celou dobu svého podnikání předvedl, že něco umí a že má i několik občanů města tímto práci. Ať je jaký je, ale ruku na srdce, kdo z vás "rejpalů" sáhne do kapsi a vyndá na podporu hokeje sumu v řádech možná pěti nul? Věřím, že mnozí si na takovou ani za rok práce nesáhnou. Dále mě zaujal pisatel, který roznáší pomluvu a svůj názor na "architekturu" - okolí Dřevěnky ZOO a "modrého" domu. Proč se nekoukneš do katastru, kde bys zjistil, že Nasik K. tento dům nevlastní? Asi moc práce, co? A lépe se píšou neověřené informace!

http://nahlizenidokn.cuzk.cz/MapaIdentifikace.aspx?&x=-639479&y=-1017824... 8244EA23

Už se všichni na osočování a jiné útoky vys....me a připojme se k pomoci v budování a zkrášlování našeho pěkného (ať se to líbí nebo ne) města.
A z čeho, když v pokladněVisitor, 5.12.2011 00:09, Reagovat
A z čeho, když v pokladně už není ani zlámaná grešle a ani dlouho nebude. Peníze vydělané ve Dvoře se vyvážejí do Anglie, Indie ap. něco shrábne Praha a něco vietnamská mafie /ne ti chudáci vietnamští poskoci, kteří tu na ně dřou/, na Dvůr toho už mnoho nezbyde.
PodloubíBartoníček V.-návštěvník města, 5.12.2011 00:08, Reagovat
Jsem jen častý návštěvník města a tak si tu a nejen tu pročítám vše okolo vašeho náměstí a žasnu nad tím, že se nikdo nepozastavil nad tím, že nebylo dotaženo do konce vydláždění západního podloubí. Jediné co je, tak je u nové ZUŠ a zbytek KATASTROFA! Oprava plochy proběhla po sloupy podloubí a tím to končí. Vím, že je asi problém s tím dohodnout se s majiteli domů na finanční spolupráci, ale to jak to zůstalo je strašné. Severní strana je nádherná. Myslíte si vy občané města, že by vaši radní nemohli se dohodnout s majiteli domů na nějakém podílu spolupráce na rekonstrukci hrozné dlažby na západním podloubí a nebo ji zafinancovat z rozpočtu, když už ono diskutované náměstí je tak pěkné a hotové jak je??!! Další problém je jak všichni cítíte v to, že dlažba v podloubí je opravdu v hrozném stavu a bude problém předcházet úrazům. Děti i senioři bojují s vystouplými kameny a o kočárcích ani nemluvím. Ale nyní se dá chodit po bývalé ulici/silnici a tak to nikoho do špinavého a křivého podloubí ani nenapadne vstoupit. Další dotaz je proč se radnice z rozpočtu nesnažila byť u stejné firmy co dělala celé náměstí a nebo i jiné firmy nechat opravit a přeložit zbývajících cca 50-80m chodníku v Palackého ulici od konce opraveného po GMB banku. Zkuste se po této straně Palackého ulice projít až do konce a budete kroutit hlavou jako všichni kterým jsem toto ukázal a dříve si toho nevšimli. Nejsem občanem, ale častým návštěvníkem a kamarádem mnoha vašich rodáků a tak mě i vaše starosti a problémy trápí. Myslím si že město z rozpočtu by mohlo tyto dvě nedodělávky zafinancovat a pak se radní poplácat jak to dokázali. Co vy na to?
My víme pane Kiriakovský,Visitor, 4.12.2011 00:36, Reagovat
My víme pane Kiriakovský, my vás přece známe.
Já vám poradím, pozvěteVisitor, 4.12.2011 00:35, Reagovat
Já vám poradím, pozvěte si sdělovací prostředky, pochlubte se jim s tou svojí modrou nádherou a postěžujte si, jak jsou ty lidi na vás hnusný, vždyť vy to myslíte tak dobře a ve prospěch celého lidstva! A zase poplivejte město, jeho vedení a všechny Dvoráky, to vám jde skvěle.
Jde právě o to, že toVisitor, 4.12.2011 00:16, Reagovat
Jde právě o to, že to Nemá být o tom, kdo to komu nandá...
...Vojta, 4.12.2011 00:15, Reagovat
Pane jo, vy jste jim to nandal!
Svatá pravdaVisitor, 3.12.2011 00:40, Reagovat
Máte úplnou pravdu, že do toho kecá někdo, kdo sám ničí vzhled města! A přizná se tu k přizvání médií.
Osobnost?!?! No to snadVisitor, 3.12.2011 00:39, Reagovat
Osobnost?!?! No to snad nemyslíte vážně!
Hodnotit anonymně ostatní,Visitor, 3.12.2011 00:38, Reagovat
Hodnotit anonymně ostatní, no tak to je super!!!!! Hodnotit stejným způsobem mě, no tak to už super není!? Kdo rozpoutal tuto anonymní diskusi? Myslím, že se nám tu rýsuje opravdu "velká" osobnost!!!!
Ha, ha, ha.....Visitor, 3.12.2011 00:37, Reagovat
Ha, ha, ha.....
Važení čtenářiNasik Kiriakovský, 3.12.2011 00:34, Reagovat
Važení čtenáři komentářů, spoluobčané, zde vidíte jak těžká a nevděčná je debata na otevřeném necenzurovaném internetu s lidmi, kteří nemají odvahu se podepsat pod svůj komentář. Elektronická forma umožňuje, že jsem zde bez trestné očerňován či nehorázně pomlouván. Tak dobře. "Musím uznat, že nepodepsaní autoři komentářu mají dokonalé informace, vše co napsali na moji adresu je pravda. Proto se radši hnusně prásknu sám dřív, než to "Oni" vytáhnou a budu mít z ostudy kabát. Vážení, ještě to nikdo neví, ale k tomu všemu jsem také tajemný padělatel. Bohužel ani Václav Hanka na to nepřišel a to byl můj pionýrský vedoucí ".....tak a je to venku.... ...... ale k tomu, že jsem potopil Titanik se nepřiznám jasný......

Nasik Kiriakovský
Pane Kiriakovský, děláteVisitor, 3.12.2011 00:33, Reagovat
Pane Kiriakovský, děláte ze sebe velkého odborníka a spasitele Dvora, proto se zeptám. A co ta vaše hrůza v historickém centru města? Co ten váš modrý dům vedle nádherně Dřevěnky? Je to jako pěst na oko a fakt se divím už delší dobu, kdo vám tuto hrůzu povolil. Tak tohle je hnus!!! a ne nově zrekonstruované náměstí. Vlastně by mě i zajímalo, jak jste se k tomuto majetečku dopracoval?! Že by malá domů? Raději se též nepodepíšu, abyste mě nenapráskal a nepozval si sdělovací prostředky. Tyto vaše metody jsou hnusné a vaše práskání mi připomíná dobu minulou. A nebyl jste taky v KSČ? Někdo mi říkal, že jo. Víte co, sám máte máslo na hlavě, toho tajemna je kolemn vás taky dost. A na konec si neodpustím - zrovna váš názor mě vůbec nezajímá.
Tak argument že náměstíVisitor, 3.12.2011 00:25, Reagovat
Tak argument že náměstí sloužilo jako kruhový objezd je fakt směšný. Zakázat či upravit dopravu šlo i na starém náměstí a ušetřilo by se 90 mega.
Není zaco, nechtěl jsemVisitor, 3.12.2011 00:14, Reagovat
Není zaco, nechtěl jsem být tou poslední větou jedovatý, ale prostě mi to uniklo. Ale věřím, že diskuse je od toho, aby člověk vyjádřil názor a vyjádřený názor na slabiny tohoto webu je také názor.
Věřte, že máme lepšíIrena Kubicová, 3.12.2011 00:13, Reagovat
Věřte, že máme lepší témata pro diskuzi k večeři:-) Ale díky za tuto lekci!
Ano, přesně tak, po bitvěVisitor, 2.12.2011 00:42, Reagovat
Ano, přesně tak, po bitvě je každý generál, pánové se měli ozvat mnohem dříve, času bylo dost. Tady mám akorát pocit, že se potřebuje někdo zviditelnit a šířit blbou náladu.
Zdravím vás, pročVisitor, 2.12.2011 00:41, Reagovat
Zdravím vás, proč identita? Mohu psát, motat, obracet, manipulovat ....... právě tak jako vy!
Vážený pane bez jména,Nasik Kiriakovský, 2.12.2011 00:32, Reagovat
Vážený pane bez jména, odkryjte svoji identitu, podepište se jako já . Pak můžete psát ,motat ,obracet,dělat vše jako já . S pozdravem . Nasik Kiriakovský
Kdo s vámi nechceVisitor, 2.12.2011 00:31, Reagovat
Kdo s vámi nechce diskutovat? Sám píšete, že jste u starostky byl a svůj názor jí sdělil. Tak co to tu píšete a motáte, že vám nezbývá, než se obracet na média? Jste si jist, že jen váš názor je ten správný? No s vámi dělat musí být asi radost!
Vážený pane bez podpisu .Nasik Kiriakovský, 2.12.2011 00:30, Reagovat
Vážený pane bez podpisu . Já žádnou předvolební kampaň nevedu.Od roku 2009 diskutuji s radnicí a úředníky města o tom jak nedělat věci ve městě, a na náměstí zvlášť , špatně . Poslední osobní návštěvu přímo u paní starostky jsem absolvoval v srpnu a své pohoršení jsem ji sdělil osobně . Na rozdíl od Vás jsem před 7 lety na Radnici Dopravní "varianty" viděl !!!!! O urbanismu či architektuře to vůbec nebylo a tzv. " vítězná " varianta je to, co vidíte ........!!!!! a ta se Vám líbí.. ???

A pokud s vámi nechce někdo diskutovat o tom, jak věci nedělat nebo je dělat lépe, pak nic jiného mi nezbývá, než se obracet na media. S pozdravem Nasik Kiriakovský
Jedna věc je vítěznáVisitor, 2.12.2011 00:29, Reagovat
Jedna věc je vítězná varianta vzhledu, každému se prostě líbí něco jiného. Druhá věc je kvalita odvedených prací, jejich náklady apod. Na nekvalitní dlažbu poukazovalo víc lidí, proběhla i měření ale všechno bylo "v pořádku". Vám se ta dlažba líbí? Co říkáte na lavičky? Takhle si představujete krásné centrum města? Podle mě to je mrhání peněz z dotace, to už mělo náměstí zůstat takové jaké bylo a zrušit tam parkoviště.
Nasik KiriakovskýVisitor, 2.12.2011 00:28, Reagovat
Pan Kiriakovský nám poslední dobou předvádí super předvolební kampaň, ale volby máme až za 3 roky !!!! Že se o to nezajímal už před 7 lety, když se schvalovala vítězná varianta na rekonstrukci náměstí? Po boji, je každý generál. Možná si pan Kiriakovský objedná zas reklamu pardon reportáž v České televizi.
Václav VodochodskýVisitor, 2.12.2011 00:27, Reagovat
Podoba náměstí a přilehlých budov se mění po staletí. Najdeme na něm spoustu různých architektonických slohů z různého období nevím, proč by tam nemohl být jeden prvek z 21. století. Budova ZUŠ je nádherná je to teď taková perla na náměstí. Ale pan zastupitel má jinou představu o vzhledu budovy to můžeme dobře vidět na jeho sílde v Riegrově ulici.
Ty jsi v*l, někdo tu napsalVisitor, 2.12.2011 00:26, Reagovat
Ty jsi v*l, někdo tu napsal názor a ty na to musíš napsat takovouhle hovadinu.
Co to je? Nerozumím!!! ŽeVisitor, 2.12.2011 00:24, Reagovat
Co to je? Nerozumím!!! Že by nějaký nový, osvícený dopravní inženýr, který spasí naše město?
Staré náměstí ale měloVisitor, 2.12.2011 00:23, Reagovat
Staré náměstí ale mělo stejný počet přilehlých ulic, takže stejný způsob vjezdu / výjezdu šel udělat i na starém. Stejně tak jako nemožnost tam parkovat. Nebo se pletu?
Jak píše paní FilakovskáVisitor, 2.12.2011 00:22, Reagovat
Jak píše paní Filakovská to náměstí sloužila jako kruhový objezd, neustále kroužili auta a všude možně parkovali. Teď je to o dost hezčí a i bezpečnější moderní náměstí.
Já nejsem autoremVisitor, 2.12.2011 00:21, Reagovat
Já nejsem autorem původního textu, já jen reagoval na to, že tu kážeš něco a sám jsi v anonymitě. Takže jsi na stejné úrovni jako on. A je jedno co kritizuješ, on kritizuje něco a ty zase jeho. Takže oba jste na tom stejně a oba anonymě.
Není zapotřebí. Já zdeVisitor, 2.12.2011 00:20, Reagovat
Není zapotřebí. Já zde nekritizuji, nereprezentuji svůj názor, jako ty! Jen se ptám! Jestli jseš přesvědčenej o svém názoru - nestyď se!
A kde máš podpis ty?Visitor, 2.12.2011 00:19, Reagovat
A kde máš podpis ty?
Odvahy?? Ty ji snad máš?Visitor, 2.12.2011 00:18, Reagovat
Ty máš taky hodně odvahy, když se pod svůj názor ani nepodepíšeš, že!
Zřejmě bylo potřeba iVisitor, 2.12.2011 00:17, Reagovat
Zřejmě bylo potřeba i hodně odvahy udělat z náměstí tenhle paskvil.
Milá paní Kubicová, toVisitor, 2.12.2011 00:12, Reagovat
Milá paní Kubicová, to chce klid. Výhrady mám a budu je mít vždy a dobrý provozovatel stránek tyto výhrady bere na vědomí a snaží se je napravit, aby jeho web byl přehledný a přívětivý pro uživatele. Takže teď můžete jít za manželem popovídat si o tom při večeři.
Milý pane, pokud máteIrena Kubicová, 2.12.2011 00:11, Reagovat
Milý pane, pokud máte nějaké IT výhrady ke královedvorsku, udělejte si vlastní portál a provozujte ho z vlastního nadšení. Poukazovat na chyby a dávat nevyžádané rady umí každý.
Pane "sefredaktore" ono jdeVisitor, 2.12.2011 00:10, Reagovat
Pane "sefredaktore" ono jde o to, jestli byli zmeny k dobremu a predevsim takove, aby se lidem libily, preci jen by mesto melo delat pro obcany mesta. A namesti, ktere neni rovne ale trochu zvlene, nedela na lidi dobry dojem, take nesmyslne "volnomyslenkarsky" rozmistene kovove lavicky nedelaji moc dobry dojem, na pomerne povedenem celku namesti. Svetla i stromy se mi libi, vecer je namesti krasne osvetleno, ale ty lavicky jsou tam jako pest na oko.

Dale pokud zminujete zmenu designu tohoto webu, tak vam mohu rici, ze tento design je zastaraly, jako by byl vytvoren nekdy v roce 1998, kdy byly takovehle strohe a systematicky neprehledne weby v mode. ale v dnesni dobe by si i tento portal zaslouzil lepsi design. To ze vam nesedi formatovani obrazku a v nekterych prohlizecich presahuji obrazky kam nemaji (viz horni header, kde pod okynkem na vyhledavani je bila cara a kde okolni obrazky presahuji a takovych veci tu je vice..) a mnoho dalsich nedostatku predevsim celkova neprehlednost portalu. Sakra vzdyt i blby redakci system zadarmo vypada tisickrat lepe a je mnohem prehlednejsi nez toto. A musim rict, ze stary design sice nebyl o moc lepsi, ale zase byl prehlednejsi.

Odvahu to chce, ovsem ne za cenu architektonicke trapnosti. Ktera se mozna libi architektum, ale lidem ne. Viz uspesne bojkotovana "chobotnice" v Praze. A pokud to vase vymyslene ovoce nechutna vetsine obyvatel, tak proc by se vubec nekdo obtezoval s takovym zbyytecnym ovocem, pokud nekdo takove ovoce chce, tak at si ho pestuje u sebe a necpe ho vsem ostatnim. Dotace na opravu namesti byla vyuzita, ale ne uplne nejlepe.
Opravené náměstí?Občan města, 2.12.2011 00:07, Reagovat
Pokud chci zůstat nestranný, musím říci své dva názory.

Za prvé, jsem rád, že se podařila sehnat dotace z fondu EU na opravu náměstí a budovy ZUŠ, kdy naše děti budou mít odpovídající zázemí pro své koníčky a využití volného času.

Za druhé musím ale konstatovat, že dle mého "laického" názoru odvedená práce realizačních firem mě zcela nepřesvědčila a výsledný vzhled historického náměstí je také trochu zvláštní. Nerovné kostky, chybějící zábrany či řetězy, aby se zcela odlišila silnice od chodníku, když výše obrubníku je stejná, atd...

Jen mě zaráží, že přece někdo je a musí být odpovědný za kontrolu těchto firem a jejich práce a poté za převzetí stavby. Je podle"něj" vše v pořádku?

Nebudu zbytečně rozdmýchávat debatu o lavičkách, které mě také zaskočily ( respektive jejich rozmístění do všech světových stran...věřím, že některé menšiny tento rozhled pochválí ), o zajímavém osvětlení, které však na historické náměstí se zdá být příliš moderní ( výměnu oken Vám památkáři skoro nepovolí, ale zrcadla ala solární kolektor jsou v pořádku ).

Jen na závěr, diskuze tu probíhají někdy zajímavé, někdy ne, nicméně se za svůj názor občan našeho města stydět nemá, tudíž ani za svou identitu.

Libor Slezák, občan města Dvora Králové n.L.
Místo dalších vyhozenýchVisitor, 1.12.2011 00:47, Reagovat
Místo dalších vyhozených 35 mil za autobusové nádraží by mohli naši vyvolení naídnout náměstí Osnadu, protože je ted tak akorát dobrý pro parkování autobusů a aspon by byly využitý geniální lavičky a ještě by na to náměstí aspon někdo přišel....
Je to opět další ukázkaVisitor, 1.12.2011 00:46, Reagovat
Je to opět další ukázka arogance moci a toho co je možné ve Dvoře Králové. Druhou stránkou věci je však absolutní nezájem většiny občanů města o celý průběh rekonstrukce a dění ve městě, což dokazuje například minimální návštevnost zasedání zastupitelstva a to je voda na mlýn našim zastupitelům, kteří tak získávají pocit, že si zde mohou opravdu dělat cokoliv.

Město Dvůr Králové se svými velmi chudými obyvateli /slova ministra Hegera v Otázkách Václava Moravce/ se stává terčem posměchu celé republiky.
Jednou větou: HNUS a opětVisitor, 1.12.2011 00:45, Reagovat
Jednou větou: HNUS a opět promrdaný prachy. Náměstí je odfušované, lavičky se tam nehodí, světla na zemi oslňují při chůzi a celkově je na náměstí tma. K budově ZUŠ se nemá cenu vyjadřovat, mám pocit že tam je velká černá díra a do ní spadlo pár milionů zbytečně.
dlažbahost, 1.12.2011 00:44, Reagovat
převzato z diskuze deníku: vcelku přesně vystihnuté :-D

Nejvíc mě štve ta křivá dlažba. To je vlnobití, fakt hnus. Pan Bém měl asi hodně zvohejbanou lať když před fotoaparátem měřil rovnost položení dlažby. Odborník na všechno a voko z jantarový krávy, blbec!
No co si budeme povídat,Pan Peťan, 1.12.2011 00:43, Reagovat
No co si budeme povídat, ono už tu není moc co "zkruvit". Otevřený dopis pana Kiriakovského je na místě, leč je hodnotný asi jako kapka moči na prkénku veřejných toalet. Po bitvě je každý generál že? Osobně bych to pojal za opačný konec. Když už historické a architektonické památky v našem městě nemají žádnou hodnotu, když se stáváme terčem posměšků zbytku národa, když se na našem náměstí zkoušejí kreace a výplody fantazie architektů, u nichž se nejspíše zkloubila závislot na pervitinu a krátká doba kojení mateřským mlékem...jinak si nedovedu vysvětlit či ospravedlnit jejich fantasmagorické počínání, už jen nelogické umístění oněch zmíněných laviček na náměstí odkazuje na špatnou psychickou vyrovnanost jedince, možná způsobenou nějakým traumatem z dětsví. To je hned, to si nemyslete, celý první stupeň na základní škole jsem špatně snášel, že jsem nikdy neměl třípatrový penál. Snad si někdy tento sen splním, ale abych neodbočoval od tématu a celou věc přivedl k dokonalosti. Na náměstí mi snad chybí už jen socha velkého státního znaku, na který by okolní sochy vybraných zastupitelů města močili nebo káleli (rád zorganizuji výběrové řízení oněch vyvolených) a celou siluetu by snad jen podtrhla pestrá výzdoba okolních budov dřevořeznými siluetami vepře oslavující vietnamský svátek lunárníh Nového roku. Škoda slov

Přečteno 1900x